Enakoterčni akordi (aug in dim7) ŠOLA ( Teorija 1 / Teorija 2 / Kitara )
Enakoterčni akordi so zvečani kvintakord (aug) in zmanjšani septakord (dim7).Ti dve vrsti akordov imata čisto posebne lastnosti. Preden si ju ogledamo, razčistimo zmedo s poimenovanji. Vdali se bomo internetu in angleškemu poimenovanju aug za zvečani kvintakord, ter dim7 za zmanjšani septakord.
Pozor !!! - še nekaj... Namesto dim7 se uporablja tudi skrajšano - zgolj: dim. Ker to ni isto kot zmanjšani kvintakord dim, ki smo ga že obdelali med kvintakordi (in iz katerega pravzaprav nastane dim7), je zmeda popolna. Najverjetneje je plod neznanja in ignorance. Praktični nasvet: če med transkripcijami na internetu naletite na dim, potem gre najverjetneje za dim7 in ne za dim (kvintakord) torej gre za dim7, ki ga tu posebej obravnavamo, skupaj z aug. Obe vrsti akordov smo tudi že obravnavali; aug med zvečanimi kvintakordi, dim7 pa med zmanjšanimi septakordi. Zdaj pa si oglejmo kaj je tako posebnega na teh akordih. Predvsem so oboji zgrajeni iz enakih terc. Aug iz dveh velikih terc, dim7 pa iz treh malih terc. V spodnji flash tabeli sta po dva trakova za oboje akorde. Pa najprej poglejmo akorda C aug in E aug - tako kot je nastavljeno. (Če ste že klikali po tabeli, bo klik na zgornji oranžni trak povrnil nastavljeno stanje) |
|||||||
Aug
Iz katerih tonov sta sestavljena oba zgoraj predstavljena zvečana kvintakorda: Caug in Eaug? Oba iz istih, le vrstni red je drugačen. Če se sedaj malo poigramo z zgornjo tabelo, hitro ugotovimo da je takih parov še nekaj: Caug = Eaug, C#aug = Faug, Daug = F#aug in D#aug = Gaug.
Ker so akordi po definiciji "sozvočja" in torej toni v njih zvenijo sočasno, z majhnim zadržkom predpostavimo, da vrstni red tonov ni pomemben. To pomeni da v zgornji tabeli najdemo samo štiri različne zvečane kvintakorde (Caug, C#aug, Daug in D#aug) namesto običajnih 12. Vsi ostali možni "aug" akordi so samo variacije naštete prve četverice. Skupaj torej velja:
Caug = Eaug = G#aug = Caug
C#aug = Faug = Aaug = C#aug Daug = F#aug = Baug = Daug D#aug = Gaug = Haug = D#aug Zakaj je tako? Ker so "aug" akordi sestavljeni iz samih velikih terc in ker 4 velike terce nanesejo točno eno oktavo, kar nas vedno znova vrača na izhodišče... dim7
Kaj pa dim7? Zelo podobno, saj so dim7 akordi sestavljeni iz samih malih terc in razlika je samo v tem da je potrebno 5 malih terc za celo oktavo. Torej med njimi velja:
Cdim7 = D#dim7 = F#dim7 = Adim7 = Cdim7 C#dim7 = Edim7 = Gdim7 = Bdim7 = C#dim7 Ddim7 = Fdim7 = G#dim7 = Hdim7 = Ddim7
Kaj je torej narobe s tem?
Narobe je seveda to, da smo tone iz različnih oktav (torej tone, ki se ločijo za natanko eno oktavo), kar lepo po domače označili za "iste" tone. Stvar je v finesah in v tem, kako - na kakšen način - bo določen akord odigran. Hitro ali počasi; samo kot prehod k naslednjemu akordu, ali ga bomo brenkali non stop?
Torej - Aug in Dim7 akordov je v vsaki oktavi ravno toliko, kot vseh ostalih akordov - le nekateri so si silno podobni. |
|||||||
|