Tercdecimakordi ŠOLA ( Teorija 1 / Teorija 2 / Kitara )
Tercdecimakordi, se sestoje iz I., III., V., VII., IX., XI in XIII. stopnje durove lestvice. Svoje ime so dobili ker I. in XIII. stopnja oklepata interval "tercdecima". Ločimo jih tako kot nonakorde in undecimakorde predvsem glede na njihovo III. in VII. stopnjo; torej na durove/molove oziroma na veliko in malo VII. stopnjo. Kot so kvintakordi trozvoki, septakordi četverozvoki, nonakordi peterozvoki in undecimakordi šestozvoki so tercdecimakordi sedmerozvoki. Pa si jih oglejmo najprej kot formule: |
|||||||
I - III - V - bVII - IX - XI- XIII
I - III - V - VII - IX - XI- XIII I - bIII - V - bVII - IX - XI- XIII I - bIII - V - VII - IX - XI- XIII |
11
maj11 m11 mmaj11 |
Ker so tercdecimakordi sedmerozvoki (7); kitara pa inštrument s šestimi (6) strunami, ki jo igramo s štirimi (4) prsti leve roke (palec je zelo omejen), po maksimalno štirih (4) poljih hkrati, akordov preprosto ni možno prijeti tako, da bi istočasno zvenelo vseh sedem tonov. Zato žrtvujemo peto, deveto in enajsto (V, IX in XI) stopnjo, ki jih preprosto ne igramo.
|
|||||
Več ko imamo tonov v akordu, bolj izrazito se pojavljata dva dokaj različna problema:
Ko v družini postane pretesno, je treba nekoga žrtvovati, izpustiti, izločiti! Točno to bomo počeli tudi na kitari, ko bomo naleteli na tercdecimakord. Izločili bomo V., IX in XI. stopnjo. Teh tonov preprosto ne bomo igrali. |
|||||||
|